آیا بازدهی نسبت به هزینه تبلیغ شما چشمگیر است؟
برای تعیین ضرر دهی و یا درآمدرایی یک کمپین تبلیغاتی، باید بازده ی هزینه ی تبلیغ (ROAS) را اندازهگیری کنید. بسیار خوب است که کلیک کنند، اما اگر این تنها اقدامی باشد که مشتری انجام میدهد ارزش آنها زیاد نیست. در مورد دادههای آنالیتیک نیز همین امر وجود دارد. اگر فقط میزان ورود افراد را اندازهگیری میکنید، این به ما نمیگوید که یک کمپین جدید چگونه درآمد کسب میکند.
دادههای کلیک و تبدیل خود را تجزیه و تحلیل کنید و مطمئن شوید که آیا درآمد تبلیغ شما بیشتر از پولی است که برای آن هزینه کرده اید. شما میتوانید ROAS را به عنوان نمایش ROI تبلیغاتی یا ROI آگهی در موتور جستجو در نظر بگیرید و در آن سرمایهگذاریتان را پیگیری کنید. برای بهینهسازی ROAS خود این نکات را دنبال نمایید.
کلمات کلیدی خود را اصلاحکرده و به پالایش ادامه دهید:
۱- برای هدف قرار دادن مشتریانی که از قبل به دنبال خرید کالای شما هستند، کلمات کلیدی محدود را انتخاب کنید. بنابراین ممکن است بخواهید به جای «لباس»، «لباسهای بدون شانه» را استفاده کنید.
۲- برای بهینهسازی تمام صفحات محصول خود، از کلمات کلیدی طولانی و با جزئیات استفاده کنید.
۳- از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای یافتن کلمات کلیدی با جستجوی زیاد و رقابت کم استفاده کنید که ممکن است رقابت شما از آنها بیبهره باشد.
۴- کلمات کلیدی را در نظر بگیرید که نشان میدهد مشتری در خرید جدی است. برای مثال: «حمل و نقل رایگان».
۵- دادههای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است و بر این اساس کلمات کلیدی خود را محدود کنید.
از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید:
استفاده از کلمات کلیدی منفی راهی آسان و سریع برای کاهش هزینههای شما است. شما میخواهید درآمد تبلیغ خود را افزایش دهید، اما همچنین میخواهید هزینهها را کاهش دهید. هنگام خرید تبلیغ PPC، به کلمات کلیدی که افراد بر روی آن کلیک میکنند ولی به ندرت تبدیل به مشتری میشوند، توجه کنید. میتوانید این موارد را به لیست کلمات کلیدی منفی اضافه کنید، بنابراین افرادی که این کلمات را جستجو میکنند تبلیغ شما را نمیبینند. پرداخت هزینه کلیکهایی که بعید است تبدیل به مشتری شوند، منطقی نیست.
یک کمپین تجاری راهاندازی کنید:
پیشنهاد نام تجاری شما تقریباً یک روش مطمئن برای افزایش ROAS است. اما آیا کسی که نام شما را در موتور جستجو تایپ میکند از قبل نمیداند چگونه به شما دسترسی پیدا کند؟ در اینجا چند واقعیت ذکر شده است:
کمپینهای جستجوی برند، معمولاً ROAS بهتری نسبت به کمپینهای بدون برند دارند.
اگر نام خود را پیشنهاد نمیدهید، احتمالاً رقیب شما این کار را میکند. بنابراین، وقتی مشتری نام شما را برای جستجو تایپ میکند، نام رقیب شما هم ظاهر میشود. پس بهتر است درحالیکه نام خود را پیشنهاد میدهید، نام رقبای اصلی خود را نیز پیشنهاد دهید.
پیشنهاد نامتان به شما امکان کنترل آنچه مشتریان میبینند میدهد. به ویژه اگر اخیراً در مطبوعات یا نظر سنجی ها فیدبک منفی داشته اید، بسیار مهم است.
برای تنظیم پیشنهادات خود به صورت بلادرنگ از فناوری هوش مصنوعی (AI) استفاده کنید:
لازم نیست منتظر بمانید، تا زمانی که وقت دارید بنشینید و تبلیغ خود را تجزیه و تحلیل کنید و تنظیم کنید تا در این فاصله درآمد خود را از دست ندهید. اکنون فناوری پیشرفتهای وجود دارد که به شما امکان میدهد برای به حداکثر رساندن ارزش کمپین خود پیشنهادات منحصربهفرد را به صورت بلادرنگ ارسال نمایید. از یک بستر تبلیغ دیجیتال استفاده کنید که به طور خودکار پیشنهادات تبلیغاتی را به طور مداوم تنظیم میکند تا اهداف باارزش بالا را در اولویت قرار دهید و هزینه کمتری را برای اهداف کم ارزش صرف نمایید. عواملی مانند محل سکونت، زمان، روز، رفتارهای خرید و موارد دیگر در محاسبه قرار میگیرند.
پیشنهادات فصلی و حساس به زمان را ارتقا دهید:
رویداد پیش رو هرچه باشد، چه کریسمس باشد، چه یک کنفرانس یا یک انتخابات، شما میتوانید با ارائه ی تبلیغ مرتبط در زمانی که مشتریان بیشترین علاقه را دارند و با نشان دادن ROI تبلیغ، بازده ی خود را برای هزینه ی تبلیغ افزایش دهید.
با توجه به موقعیت مکانی هدفگیری کنید:
فقط برای مشتریانی که میتوانند در محل زندگی خود از شما خرید کنند، تبلیغ کنید. اگر به محل خاصی حمل نمیکنید، هزینه ی تبلیغاتی را که به دست افراد آن محل میرسد، پرداخت نکنید. اگر فروشگاه آجر و ملات دارید، فقط برای افراد نزدیک به فروشگاه تبلیغ کنید که احتمالاً از فروشگاه شما خرید خواهند کرد.
صفحات فرود خود را متناسب با تبلیغ خود تنظیم کنید:
شخصی بر روی تبلیغات شما کلیک کرده است زیرا علاقهمند به ورقهای طراحی شده با مضمون گل می باشد. عالی! اما اگر او را به صفحه ی عمومی لوازم خانگی بفرستید، ممکن است این فرد را از دست بدهید. اگر ورقهای طراحی شده خود را با مضمون گل تبلیغ میکنید، مشتریان خود را به یک صفحه ی فرود با این ورقها بفرستید. اگر فروش را تبلیغ میکنید، آنها را به جزئیات مربوط به فروش در صفحه اصلی بفرستید. به مشتریان خود اجازه ندهید آنچه را که در تبلیغ شما دیدهاند جستجو کنند، زیرا مشتری خود را از دست خواهید داد و ROAS کمتری دریافت خواهید کرد.
برای دستگاههای تلفن همراه بهینه شوید:
بیش از نیمی از ترافیک وب جهانی از طریق دستگاههای تلفن همراه است، بنابراین اگر سایت تجارت الکترونیکی خود را برای موبایل بهینه نکرده اید، ضرر میکنید. سایت تلفن همراه شما باید دعوتکننده، بدون سر و صدا، با پیمایش آسان و بارگیری سریع باشد. از همه مهمتر، مطمئن شوید که تجربه ی سبد خرید بیعیب و نقص است. پذیرایی از تمام مشتریان شما، نه فقط کسانی که از طریق دسکتاپ یا لپتاپ به سایت شما دسترسی پیدا میکنند، باعث افزایش سرمایهگذاری شما در تبلیغ و نمایش ROI تبلیغاتی هنگام اجرای کارها میشود.
پیشنهاد استراتژیک برای تبلیغ در تلفن همراه، رایانه ی لوحی (تبلت) و دسکتاپ:
میتوانید پیشنهادات مختلفی را برای دستگاههای تلفن همراه، رایانه لوحی و دسکتاپ تنظیم کنید. اگر به طور پیشفرض از دسکتاپ استفاده میکنید، میتوانید درصدی را برای دستگاههای تلفن همراه پیشنهاد دهید، یعنی درصدی بیشتر یا کمتر از پیشنهادی که برای دسکتاپ ارائه میدهید. (پیشنهاد قیمت برای موبایل معمولاً کمتر است). مؤثرترین روش پیشنهاد برای دستگاههای تلفن همراه استفاده از یک بستر تبلیغ دیجیتال است که مخاطبان شما را در همه دستگاهها پیدا میکند.
به بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) توجه کنید:
همان طور که دیدیم، کلیک کافی نیست و شما باید اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان برای افزایش ROAS شما خرید میکنند. شما باید این کلیکها را به مشتری تبدیل کنید. خرید را تا جایی که ممکن است برای مشتریان خود آسان کنید، زیرا حدود ۷۰٪ از خریداران آنلاین سبد خرید خود را کنار میگذارند. برای کاهش رها کردن سبد خرید:
۱- قبل از کلیک مشتری، یک معامله را پیشنهاد دهید.
۲- کالای بدی را نفروشید.
۳- نشان دهید سایت شما ایمن است.
۴- از پیشنهادات فعال استفاده کنید.
۵- از چت زنده استفاده کنید.
۶- تحلیل کنید که چرا مشتریان شما سبد خود را رها میکنند. آنها چه میخواهند؟
۷- قیمت کالای خود را کم کنید (به عنوان مثال، تخفیف حملونقل را ارائه دهید).
۸- استفاده از هدفگیری مجدد.
استفاده از تبلیغات لیست محصولات (PLA)
هنگام جستجوی موردی، تبلیغات لیست محصولات را فراموش نکنید که در بالای نتایج Google ظاهر میشوند. آنها عکسهایی با پیوند به محصول و نام یا آدرس اینترنتی فروشگاه هستند. کلیک روی PLA به ویژه برای تلفن همراه به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
برای بهبود ROAS خود نمرات کیفیت Google خود را بهبود ببخشید:
Google به تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات فرود شما نمره ی کیفیت اختصاص میدهد. نمره ی باکیفیت بالا میتواند قیمت تبلیغات شما را کاهش دهد و موقعیت تبلیغاتی بهتری را به شما ارائه دهد. این در مقیاس ۱ تا ۱۰ گزارش شده است و با عواملی چون ارتباط تبلیغات، تجربه ی صفحه فرود و میزان کلیک کردن در ارتباط است. با افزایش ارتباط تبلیغات و صفحههای مقصد، نمرات کیفیت شما افزایش مییابد.
ROAS خود را به حداکثر برسانید:
بازده ی خوب در هزینه ی تبلیغ یا نمایش ROI تبلیغ چیست؟ این به صنعت شما و اهداف شرکت شما بستگی دارد. بسیاری از موارد به ROAS خوب میانجامد، بنابراین حتماً از یک بستر تبلیغاتی دیجیتال باهوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و سازماندهی تمام قسمتها و پیشبینی دقیق نتایج استفاده کنید. ROAS میتواند تأثیر قابلتوجهی در سود کلی شما داشته باشد. آن را به حدس و گمان رها نکنید.
بسیار عالی… ای کاش در این زمینه مطالب بیشتری بذارید!
متشکرم از مطالب اموزندهتون
از توجه شما بسیار سپاسگزاریم. پیشنهاد شما انتقال داده خواهد شد. موفق باشید.